woensdag 12 november 2008

De reacties van Lara & Loes op ons blog.

Onze reacties op het blog van Edine en Isabel

Roman: Jill Mansell - Falling for you
Dit lijkt ons een erg leuk boek. Lara heeft ook een boek van Jill Mansell gelezen en dit vond ze ook erg leuk, dus we denken dat ook dit boek bij ons in de smaak zal vallen. Het was best opvallend om te zien dat wij allevier ongeveer dezelfde boeken hebben gelezen, of in ieder geval boeken van dezelfde schrijvers. Dit wil zeggen dat we ongeveer dezelfde smaak hebben. We vinden dat Edine het boek goed beschrijft, waardoor wij er erg nieuwsgierig naar worden. Dit geldt eigenlijk voor alle romans die Isabel en Edine op hun blog beschrijven.

Short story: The duchess and the jeweller
Isabel en Edine zijn allebei wel enthousiast over dit korte verhaal. Ze sporen ons dus echt aan om het verhaal ook te gaan lezen en dit hebben wij dan ook gedaan. Het was, zoals Edine en Isabel al schrijven, overduidelijk dat de juwelier verliefd is op de dochter van de Duchess en dat zij hem daarmee manipuleert.
Edine en Isabel leggen ook de short stories goed uit, waardoor je geprikkeld wordt om ze te lezen.

Ben Jonson - Women are but mens shaddowes Dit gedicht had ik zelf ook gelezen, maar snapte er net zoals Edine en Isabel de eerste keer niet veel van. Nu ik de uitwerking ervan gelezen heb zoals zij die op de site hadden staan, is het gedicht voor mij een stuk duidelijker. Er staan leuke vergelijkingen in het gedicht en het heeft een grappige boodschap. Volgens mij wil de schrijver gewoon aangeven dat vrouwen niet te begrijpen zijn voor mannen en ik vind dat hij dat op een leuke manier verwerkt heeft in zijn gedicht.

Wilfred Scawen Blunt - St. Valentine’s Day Ik vond het gedicht nogal saai. Het beschrijft wel veel geluk, maar er zit geen mooie boodschap in. In ieder geval geen boodschap die ik eruit kon halen. Ik ben het dus helemaal eens met de meningen van Edine en Isabel. Ze hebben het gedicht wel goed uitgewerkt waardoor ik toch iets geleerd heb.

Geen opmerkingen: