dinsdag 21 oktober 2008

"No Tomorrow" by Angel Towe

I am going to die tomorrow,
But yet I haven't been born.
My mother shows no sorrow,
For I am a product of love torn.

I will never see the light of day,
I will never smell a flower,
I will never walk along a waters bay,
Or feel the drop of an Aprils shower.

It hurts for no one to show me love,
I will never be hugged or kissed,
When I have gone to the heavens above,
I wonder if I will be missed.

Today is my last day to live,
My last thought, my last breath.
Just think of all I could give,
But tomorrow I'll be put to rest.

Plot: Het gedicht hierboven gaat over abortus. Het wordt verteld door de baby zelf, die zich bewust is van het feit dat hij/zij er morgen niet meer zal zijn. De ongeboren baby vertelt dat hij/zij nooit zal kunnen geniet van de kussen of knuffels die men aan elkaar geeft, of dat het nooit de regen in April mee zal maken. Bovendien vraagt hij/zij zich ook af of hij/zij ooit wel gemist zal worden.
Scene: Hoewel de plaats niet echt duidelijk wordt (en hoewel dat ook niet van belang is) speelt het gedicht zich vooral af in de gedachten -en dus het hoofd- van de ongeboren baby.
Theme: De thematiek van het gedicht is vrij duidelijk, namelijk de dood. De moeder heeft het lot van de ongeboren baby beslist door hem niet te laten leven.
Characters: Er is in dit gedicht maar één karakter, namelijk de ongeboren baby.
Point of view: Het verhaal is geschreven vanuit het ik-perspectief. Degene die het verhaal vertelt, is de ongeboren baby.
Personal opinion:
(Isabel) Ik vind het een heel mooi gedicht, vooral om alle redenen die hier boven genoemd worden. Het gedicht moest ik even op me laten inwerken, omdat het niet echt alledaags is wat er verteld wordt. Uiteindelijk zal het mijn mening over abortus denk ik weinig veranderen.
(Edine) Ik vind het een mooi gedicht en dat komt mede doordat dit onderwerp eens vanuit een ander perspectief wordt geschreven. Het gedicht doet me wel iets, want uiteindelijk is dat ongeboren baby'tje ook een mens die recht had op leven..

Geen opmerkingen: